Kom på

att jag inte berättat varför jag var så nere i början på veckan....
Det är så att Totto har blivit varslad ifrån sitt jobb. Så den 19 Januari blir han arbetslös om varslet går igenom... Är ju inte säkert men måsta tänka att han kommer gå hem då.. Våran Ekonomi är inte den bästa, eller så dålig är den ju inte när vi kan flänga till stockholm och åland, utan kommer att få håll i varenda krona... Jag kommer att få ta ut 7 dagar i veckan och då kommer jag nog inte att få vara hemma hela sommaren tyvärr. Men tanken är att jag ska söka jobb om det nu händer och om han inte hittar något annat(han har ett på g redan faktiskt)
Desperat som jag var tänkte jag -jaha då får det väl bli transcom. Är inte imot att jobba där, jag kanske trivs, är ju ändå ett jobb... Sökte till uniflex i tisdags. De ringe igår onsdag och Idag Torsdag skulle jag på inervju. Snabba puckar.
Men så tänkte jag och tänkte igår. Att kan ju hända att jag måste börja på måndag för att få chansen och då funkar det inte med Miranda, vill inte lämna bort henne varje dag i 2 månaders tid. Så då bestämde jag mig för att söka till hemtjänsten i Degerfors igen. Så på Måndag är det jag som ringer till chefen där och erbjuder mig även att jobba Juldagen, Annandag Jul, Nyårsafton och Nyårsdagen. Ev Julafton dag men tveksam till det nu när Miranda finns men nu i år förstår hon ju inte så mycket. Beror på hur de gör med Jultomten hos Svärmor & Svärfar. Vill se Mirandas första möte med Tomten...

Nu förstår ni varför jag var deppig men mår mycket bättre sen igår kväll då Miranda började vara över glada Miranda. Blev på gott humör direkt då. Helt otroligt hur en 6 månaders bebis kan förgylla livet så himla mycket...
Men hon var trälig att lägga idag, hon var sååååååå övertrött... men efter lite mer välling och skrik så somnade hon.

Nu har jag slagit in de först Julklapparna. Fast alla är typ inhandlade. Bara Mirandas morbror Henke och Moster Sussie kvar ifrån Miranda, men vet vad de ska få. Sen är det pengar til 1 bara sen är jag kvar. Miranda har redan fått sin julklapp av oss.. En Bilbarnstol och nya kläder till Julafton. Tänkte inte ge henne något mer detta år för hon behöver inte något spec. eller leksaker för det har hon knappt med ljud sen kläder i strl.80 isåfall. Bättre att köpa en strl. större tycker jag på Julafton. Visst jag kommer säkert att inhandla något skoj till henne mer men då är det Julafton som är en bortförklaring till att få shoppa och shopping är något jag måste motstå nu.

Satt förut och kollade på Du Är Vad Du Äter. Då tänkte jag(som jag alltid gör) att jag måste ner i vikt. Kan inte äta godis varje dag och inte motionera. Så nu har jag bestämt mig på Måndag då börjar mitt nya liv. Får tvinga mig att gå ut och gå, simma och styrketräna är min tanke och äta nyttigt självklart. Funderar på  cambridge eller liknande ett par veckor för att komma igång och sedan gå över på sallad typ...

Någon som vet n¨ågra bra soppor och märke?? Snälla skriv en kommentar ni får vara anonyma men skriv gärna vem ni är...

Vilket inlägg det blev. Nu ska jag knalla upp i sängen.

SOV GOTT**

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hm hemtjänten har bytt system i Degerfors... typ de har väl en vikareiepool, där de "måste" ringa ut förste man på listan först, som jag har förstått det. Vet inte om det går att nässla sig in någon bakväg dock !

2008-11-20 @ 22:48:20
URL: http://www.metrobloggen.se/jenniepennie
Postat av: Jennie

REN (nada fusk ! ! !) Camebridgekur i 3 veckor = 12-13 kg minus för mig när jag ahde fått barn=)

2008-11-20 @ 22:49:43
URL: http://www.metrobloggen.se/jenniepennie
Postat av: Nusse =)

HEJ smul! No no no ! Absolut inga cambridge smulan!! Sånt e inte bra för kroppen. När man svälter kroppen så förbränns inte fettet utan musklerna. Ät nyttigt, mindre portioner, och ofta + motion så blir de skit bra smulan! Puss!

2008-11-21 @ 10:59:59
Postat av: Johanna

Nusse: I know men äter man rätt efter så tror jag att det är en bra start. Ska äte bra efter..

Men tack för kommentaren... Hoppas allt är bra med dig??? Kram

2008-11-21 @ 14:25:12
URL: http://hallstensson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Nope gick inte upp några kg efter det, eller möjlgen 1-2 kg men de har jag gått ner i efterhand=) Men camebridge chokladsoppor är att rekomendera för en kickstart=) Knallar på sjdå?

2008-11-21 @ 16:08:11
URL: http://www.metrobloggen.se/jenniepennie
Postat av: Anna

Prova viktväktarna, det tar tid med det är en bra metod att gå ner, har själv gått ner 5 kg på 7 veckor och då får man äta vanlig mat..=)

2008-11-21 @ 16:21:10
Postat av: Nusse =)

Okidoki smul.....de e bra me mej! Puss

2008-11-22 @ 15:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0